Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda

Reklama

Často hledáte, jak…

Kultura

Krátký film týdne

 Režisér Wes Anderson má depresi. Tato diagnóza na dálku není míněná ani tak jako psychologická evaluace amerického tvůrce, ale jako verdikt nad jeho tvorbou. Anderson se zdá být na tvůrčí křižovatce. Už jeho poslední celovečerní hraný snímek Asteroid City ukázal, že se ve věčném audiovizuálním hračičkovi, proslulém symetrickými kompozicemi, nostalgickými světy rozloženými na mikrodetaily, tragickými snílky a pastelovou paletou, cosi zásadního zlomilo. Že ztratil víru ve vlastní metodu, respektive v její potenciál hojit nejistoty a neurózy přecitlivělých diváků. Čtyři nové krátké snímky, které natočil podle povídek anglického spisovatele Roalda Dahla, toto podezření potvrzují.

Podivuhodný příběh Henryho Sugara měl premiéru v září na festivalu v Benátkách a teď je sedmatřicetiminutový snímek k vidění na Netflixu. A spolu s ním další tři krátké novinky Otrava, KrysařLabuť – jedna temnější než druhá. U všech čtyř děl jde o druhé Andersonovo setkání se spisovatelem Roaldem Dahlem. Už v roce 2009 zfilmoval – animovaně – jeho knížku pro děti Fantastický pan Lišák. Nyní sáhl do Dahlovy povídkové sbírky z roku 1977 Podivuhodný příběh Henryho Sugara a jiné povídky, která je někde napůl cesty mezi tvorbou pro děti a cynickou prózou pro dospělé plnou nečekaných zvratů.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].