Donedávna se zdálo, že filmové pirátství trápí jen velká hollywoodská studia, neboť na povrchu vše vypadalo v pořádku. Minimálně v amerických kinech je návštěvnost pořád slušná. Velké hity, i pokud uniknou na internet, nejsou obvykle finančně výrazně poškozeny. Lidé často berou pirátskou, technicky špatnou kopii spíš jako podnět užít si film v kině. Ani menší kinematografie nevypadaly, že by kvůli němu bily na poplach. V malých zemích díky grantům a dotacím a hlavně mezinárodním koprodukcím vzniká velké množství snímků. V poslední době ale v Česku tak klesla návštěvnost, že ani tvůrci menšinových filmů, které se dlouho neudrží v nabídce multiplexů, nemusí mít radost, když jejich filmy sleduje „aspoň někdo“ na YouTube, nebo si je stahuje přes různá ilegální úložiště.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 58 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].