Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Komentáře, Politika

Proč nebere z obecního jako my?

Pozoruhodný politický střet o jeden elektromobil

Skandál... • Autor: Lukáš Bíba
Skandál... • Autor: Lukáš Bíba

Ústí nad Labem má další aféru. Hnutí PRO! Ústí prý slibovalo pozitivní změnu, ale opak je pravdou. Náměstek ústeckého primátora Martin Hausenblas se totiž rozhodl, že nebude využívat městskou limuzínu, ale bude jezdit ve svém elektromobilu. Skandál. 

Pokud není hned na první signální jasné, kde je problém, vysvětlil to pro MF Dnes představitel ústecké ODS Radim Holeček: „Lidé měli od této nové garnitury obrovská očekávání. Toto vyslalo voličům signál, že politici jsou něco víc a je to špatně.“ Proč si to myslí? „Je to nešťastné. A fakt, že takové elektroauto má pouze on, dělá dojem nadřazenosti. On tvrdí, že je to vize budoucnosti, lidé taková auta budou mít. Ale ať se kouknu nalevo nebo napravo, takové auto má jen on.“ 

Je to velmi zajímavá optika, která by neměla zapadnout. Tím spíše, že s tímto argumentem přichází pravicový politik. Faktem totiž je, že Hausenblas má možnost využívat – stejně jako jeho předchůdci - městské auto včetně peněz na benzín. To odmítl. Jediné, co mu tedy obyvatelé zaplatili, je přípojka na dobití auta, ale ta je navíc dostupná i veřejnosti. Když si tedy přeložíme slova pana Holečka, pak si Hausenblas dovolil porušit dosavadní zvyk, že je dobré mít nadstandard hrazený z městské kasy. Vzhledem k tomu, jak arogantně se chovala předchozí vedení radnice (ať už šlo o lidi z ČSSD či ODS), je to pochopitelné rozčarování. 

Zvláštní je, že představitelům ODS nevadily drahé dopravní prostředky, když je vlastnili jejich straničtí kolegové. Třeba ministr Petr Bendl se rád chlubil sportovním porsche, a Vlastimil Tlustý si nechával větrem prohánět svou hřívu na motorce Harley-Davidson.

Martin Hausenblas je navíc známý tím, že propaguje alternativní dopravní prostředky. Ano, elektromobil je drahý, ale to je prostě daň za snahu ukázat, že se lze přepravovat i šetrněji k životnímu prostředí. Navíc je úspěšným podnikatelem, který si na něj prostě vydělal. Nemluvě o tom, že auto vlastnil už před volbami, takže voliči věděli, v jakém pekelném stroji jezdí. Tudy pro ODS opravdu cesta zpátky na výsluní nevede.

Po publikování textu se mi ozval pan Holeček s následující reakcí, kterou rád přikládám na konec textu: "Bohužel jsem nešikovně formuloval odpověď na dotaz, aniž bych měl dostatek informací a bez znalosti situace. Jako pravicovému politikovi je mi jedno, že pan náměstek jezdí elektromobilem. Navíc chápu, že je to zábavnější než magistrátní služební auto a v tomhle případě navíc šetří peníze eráru, což je potřeba ocenit.”

 

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].