reklama
Nenechte si ujít

Nový Fenomén v prodeji

Vizuálně atrakativní, bez jazykových bariér a přístupné všem generacím (Botanicula Jakuba Dvorského)
Vizuálně atrakativní, bez jazykových bariér a přístupné všem generacím (Botanicula Jakuba Dvorského) | zdroj: Archiv

Tento týden najdete na stáncích kromě běžného vydání týdeníku Respekt i další z našich speciálů. Kvůli vašemu velkému zájmu o loňský technologický Fenomén jsme pro vás opět ve spolupráci s týdeníkem The Economist připravili jeho další díl. 

"Najít ve svém okolí někoho, kdo není na Facebooku, je čím dál těžší. Někdejší dobrý studentský nápad nepochybně změnil a dál bude měnit svět. Redaktoři The Economist se pokusili poodhalit uvažování představitelů této společnosti a všimli si nečekaných souvislostí," píše v editorialu Fenoménu Erik Tabery. Redaktoři Economistu například přišli na to, že američtí teenageři si nedělají řidičský průkaz tak brzy, jak tomu bylo zvykem v minulosti. Jedním z důvodů je i to, že mladí lidé se díky sociálním sítím už necítí tak odtrženi od svého okolí a klesá jejich touha cestovat.

V tomto čísle Fenoménu opět najdete i texty našich redaktorů a spolupracovníků. Například Jaroslav Rudiš píše o své vášni k Jízdním řádů ČD, které si neúnavně kupuje každý rok, a každý rok čeká, že knižně už nevyjdou. Silvie Lauder se zamýšlí nad tím, zda máme radši digitální technologie, nebo skutečné lidi. Lucie Kavanová zkoumá, jakým způsobem rychlé občerstvení může být ještě rychlejší. 

Doporučujeme také rozhovor se zakladatelem brněnského studia Amanita Design Jakubem Dvorským, kterého americký časopis Game Developer zařadil mezi 50 nejvlivnějších herních vývojářů na světě. Studio Amanita Design se skládá jen z několika členů, což v praxi znamená, že často všichni dělají všechno. A přesto na poli herních vývojářů slaví obrovský úspěch.

reklama

"Je fakt, že než se dostanu ke kreativní práci, musím vyřídit stovky e-mailů, postarat se o distribuci, marketing a celkový chod firmy. To, že jsme nezávislé studio, znamená, že si platíme vývoj hry z vlastních zdrojů, a když je hotová, tak ji sami vydáme a propagujeme. V době internetu je to možné a jsme díky tomu schopni úplně přeskočit nenažrané vydavatele, kteří mají ve zvyku vysát většinu zisků a na oplátku vývojáře celou dobu otravují a nutí je dělat hru komerčnější, než je nutné," říká Jakub Dvorský, který mimo jiné pracoval jako výtvarník filmu Kuky se vrací a který pro své hry rád hledá inspiraci v lese.

Články z Fenoménu si také můžete číst na svých iPhonech, iPadech i ve Floowie. Fenoném si můžete kdykoli zakoupit také na respektstore.cz.

reklama
comments powered by Disqus
Původní diskuse
reklama
reklama
 
ČLÁNKY ZA 7 DNÍ / DNEŠNÍ ČLÁNKY

Časopis Respekt

Kauza: Budižkničemové

Marek Švehla

"Jsou budižkničemové," vzkázal prezident a slibuje veto....

celý článek

Milionář z kiosku

Ivana Svobodová

Sto tiketů štěstí v životě bezdomovce Františka Václavka

celý článek

V hlavní roli rodič

Hana Čápová

Přibývá lidí, kteří nejsou spokojeni se státními školami a...

celý článek

Pomoc, informace!

Tomáš Lindner

Čelíme záplavě. Z e-mailů, internetu, sociálních sítí a...

celý článek

Je možné zdědit strach či hřích?

Ondřej Nezbeda

Z nových biologických poznatků vyplývá, že máme svůj...

celý článek
všechny články předplatné
 
Nenechte si ujít

Tři bratři zajišťují klid po práci

Kamil Fila

Odpověď na dopis psycholožky aneb Univerzální dětská duše je iluze

Zeman ladí kalné kanály kremelské propagandy

Jiří Leschtina

Kdo jiný než čeští politici by měl rozumět tomu, že přítomnost ruských jednotek na...

Dotujme nejen lety do Šanghaje, ale i New Yorku, Londýna a Indie

Jan Macháček

Nebylo by na škodu přestat se tvářit, že Čína je jediným pupkem světa

Slovenský den D

Milan Jaroš

Oslavy Slovenského národního povstání letos komplikovala ruská návštěva. Reportáž čtete v...

reklama
 
reklama
reklama