reklama
Nenechte si ujít

Nový Fenomén v prodeji

Vizuálně atrakativní, bez jazykových bariér a přístupné všem generacím (Botanicula Jakuba Dvorského)
Vizuálně atrakativní, bez jazykových bariér a přístupné všem generacím (Botanicula Jakuba Dvorského) | zdroj: Archiv

Tento týden najdete na stáncích kromě běžného vydání týdeníku Respekt i další z našich speciálů. Kvůli vašemu velkému zájmu o loňský technologický Fenomén jsme pro vás opět ve spolupráci s týdeníkem The Economist připravili jeho další díl. 

"Najít ve svém okolí někoho, kdo není na Facebooku, je čím dál těžší. Někdejší dobrý studentský nápad nepochybně změnil a dál bude měnit svět. Redaktoři The Economist se pokusili poodhalit uvažování představitelů této společnosti a všimli si nečekaných souvislostí," píše v editorialu Fenoménu Erik Tabery. Redaktoři Economistu například přišli na to, že američtí teenageři si nedělají řidičský průkaz tak brzy, jak tomu bylo zvykem v minulosti. Jedním z důvodů je i to, že mladí lidé se díky sociálním sítím už necítí tak odtrženi od svého okolí a klesá jejich touha cestovat.

V tomto čísle Fenoménu opět najdete i texty našich redaktorů a spolupracovníků. Například Jaroslav Rudiš píše o své vášni k Jízdním řádů ČD, které si neúnavně kupuje každý rok, a každý rok čeká, že knižně už nevyjdou. Silvie Lauder se zamýšlí nad tím, zda máme radši digitální technologie, nebo skutečné lidi. Lucie Kavanová zkoumá, jakým způsobem rychlé občerstvení může být ještě rychlejší. 

Doporučujeme také rozhovor se zakladatelem brněnského studia Amanita Design Jakubem Dvorským, kterého americký časopis Game Developer zařadil mezi 50 nejvlivnějších herních vývojářů na světě. Studio Amanita Design se skládá jen z několika členů, což v praxi znamená, že často všichni dělají všechno. A přesto na poli herních vývojářů slaví obrovský úspěch.

"Je fakt, že než se dostanu ke kreativní práci, musím vyřídit stovky e-mailů, postarat se o distribuci, marketing a celkový chod firmy. To, že jsme nezávislé studio, znamená, že si platíme vývoj hry z vlastních zdrojů, a když je hotová, tak ji sami vydáme a propagujeme. V době internetu je to možné a jsme díky tomu schopni úplně přeskočit nenažrané vydavatele, kteří mají ve zvyku vysát většinu zisků a na oplátku vývojáře celou dobu otravují a nutí je dělat hru komerčnější, než je nutné," říká Jakub Dvorský, který mimo jiné pracoval jako výtvarník filmu Kuky se vrací a který pro své hry rád hledá inspiraci v lese.

Články z Fenoménu si také můžete číst na svých iPhonech, iPadech i ve Floowie. Fenoném si můžete kdykoli zakoupit také na respektstore.cz.

reklama
comments powered by Disqus
Původní diskuse
reklama
reklama
 

Časopis Respekt

Tohle musí bolet každého

Tomáš Brolík

Vyjednávání o transatlantické obchodní dohodě vstupuje do...

celý článek

Vzpomínky na nehybnost

Lucie Kavanová

Proč ještě pár týdnů před listopadem 1989 nikdo z Čechů...

celý článek

Rok s Babišem

Ondřej Kundra, Jana Klímová

Poslechl Aristotela a vydal se měnit politiku. Jak uspěl?

celý článek
všechny články předplatné
 
Nenechte si ujít

Studená válka je zpátky, tentokrát s nejasnými pravidly

Jan Macháček

Proč Rusko provokuje ve vzduchu :: Nákup státních dluhopisů byl v USA úspěšný

Dvacet milionů, které měly přijít dřív

Petr Třešňák

Vojta Vázler se odškodného nedožil, jiné rodiny by ale měly žít důstojně i bez soudu

Proč má Stratil rád Hitlera

Jan H. Vitvar

Brněnský výtvarník dostal ve čtvrtek v Moravské galerii prestižní ocenění

Vyhrát hodinky s vodotryskem

Redakce Respekt

Pět letošních adeptů na prestižní výtvarnou cenu odpovídá na deset otázek nejen o svém...

reklama
 
reklama
reklama