KONCERTY
Izraelské kapely mají zálibu v extrémně špinavém garážovém zvuku a živelných koncertech, pro něž nepotřebují pódium, mnohem raději se utáboří v publiku. Toto tvrzení platí jak o světově úspěšných Monotonix, tak o smíšeném duu z Tel Avivu Carusella, které se už poněkolikáté vrací do Čech. U zrodu Carusella stáli dřívější kolegové z projektu ED – kytaristka Tamar Aphek a bubeník Guy Shechter. Charakter vystoupení určuje jejich genderové napětí – zpěv si rovnoměrně střídají – a především brutálně hlasitá reprodukce. Izraelský tisk se rozplývá nad zvukem kytary Tamar Aphek, to však není nic proti reakcím na Guye Shechtera, který je považován za nejlepšího izraelského bubeníka současnosti s ohromující technikou. Někteří novináři by snad byli schopni přísahat, že má tři ruce. Na obou českých koncertech Carusella bude předskakovat mělnicko-pražská čtveřice Anyway.
Carusella
Final Club, Praha, 27. 9.
Pod Lampou, Plzeň, 28. 9.
Na letošním španělském festivalu Primavera jim v prvních skladbách kompletně vypadl zvuk kytar, vše zůstalo jen na zpěvu Jeffa Tweedyho a bicích. Kapela se tím nenechala nijak rozhodit a dokázala i takto naservírovat píseň neošizenou o emoce. Nechceme tím přivolávat na úterní koncert Wilco žádnou katastrofu, jen ilustrovat…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 47 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].