John Woo mapuje v nejdražším asijském filmu všech dob hodnoty mužského světa
Při popisu filmu Krvavé pobřeží se dá jen těžko vyhnout třetím stupňům přídavných jmen. První část dvoudílné, celkem pětihodinové ságy se stala v Číně nejnavštěvovanějším snímkem všech dob, když z první příčky dlouhodobého žebříčku sesadila Titanic (1997). Tvůrci historického spektáklu obsazeného nejzářivějšími východoasijskými hereckými hvězdami Tonym Leungem a Takešim Kaneširem měli k dispozici v přepočtu 80 milionů dolarů – největší rozpočet, jaký kdy v Asii producenti vynaložili na film. A režisér John Woo dostal za úkol zpracovat fragment jednoho z nejpopulárnějších čínských literárních děl Dějiny tří říší.
Klasický román ze čtrnáctého století, popisující boj o císařství na počátku třetího století v době vlády dynastie Chan, se vyznačuje barvitými popisy bitev, soubojů, strategických plánů a intrik. A John Woo si při jeho adaptaci dal záležet, aby byl každý utracený jűan vidět. Rozmáchlé vyprávění o klíčovém boji mezi osmisettisícovou armádou ambiciózního premiéra Cchao Cchaa (Fengyi Zhang) a dvěma slabšími vojenskými útvary rozdrobeného státu si nijak nezadá s velkolepostí Jacksonova Pána prstenů.
Krvavé opery
Pro mezinárodní trh tvůrci ze dvou celovečerních…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].